merupakan reseller pelbagai produk Kecantikan dan Kesihatan,
beroperasi secara ONLINE sepenuhnya.

For any enquiry, please SMS/ WHATSAPP
+6012 397 3713
(STRICTLY NO CALL)

Mobile Shopping with Online Banking!
💖 ShopeeMY / VeLariz
💖 Instagram / VeLarizGroup
💖 Facebook / Velariz


owned by :
JUTA LARIS RESOURCES SA0347905-W

=======================


Assalamualaikum/ Good Morning!
.
We are REBRANDING our NAME with same company and more to LOVE!
Let's CELEBRATE with us! Every purchase value RM200 and above from our 1ST 100 CUSTOMERS
WILL GET A MYSTERY GIFT WORTH RM139.90.
Queue start from 1st Ramadan onwards!
.
#HappyShoppingWithUs
#HappyFasting
#Salam2Ramadan
#VeLariz
#MyBeautyShoppee



Monday 11 February 2013

INFO SIHAT : Buah-buahan Boleh Merawat Masalah Wajah?

BETUL KE MAKAN BUAH-BUAHAN BOLEH MERAWAT MASALAH WAJAH? 
p/s : dapat memutihkan wajah



Menu makanan sihat untuk kulit agar kelihatan bersinar dan putih, kulit sihat adalah dambaan setiap orang, kerana sebenarnya kulit memang suatu daya tarikan untuk seseorang dalam memikat pasangan, maklumlah penampilan adalah yang nombor satu dalam setiap hal.

Untuk kulit kencang dan cerah Makanan yang disyorkan oleh para doktor antara lain; kentang manis, dan tomato. Fungsi makanan-makanan yang disebutkan di atas tersebut antara lain adalah untuk menyediakan antioksida yang diperlukan kulit.Antioksidan, seperti diketahui, mampu melawan radikal bebas yang siap merosakkan kulit dan menyebabkan kekeringan dan kedutan.

Untuk kulit segar dan kenyal Tubuh tidak boleh menyimpan vitamin C yang membantu melawan kerutan pada wajah dalam jumlah banyak. oleh itu, anda perlu membekalkan vitamin C dalam setiap hari dengan makanan tambahan. Cara paling mudah? Makan buah-buahan yang tergolong dalam keluarga sitrus, seperti limau, lemon, limau, dan grapefruit (limau besar, mirip limau Bali).pastikan vitamin C dalam tubuh berada dalam kuantiti tinggi kerana bahan tersebut membantu menjaga kolagen (rangkaian protein pembangun yang mencegah kulit lembik, dan menjaganya kuat dan kenyal).

.: MENGHALUSKAN ;.

Ada jenis antioksidan tertentu yang dikenal dengan EGCG, yang baik untuk kulit. Hal ini boleh ditemui pada teh. Baik teh hitam, teh hijau, mahupun teh putih. Minum 4-6 cawan satu hari akan sangat membantu. EGCG membantu mengatasi masalah keradangan, termasuk dalam bentuk jerawat dan penuaan akibat matahari, serta melawan kanser kulit, serta dapat melawan sel tumor.

.: GELAP DAN HIJAU :.

Beberapa sayur-sayuran gelap, entah itu yang segar, beku, mentah, atau kukus boleh mempunyai kandungan vitamin A, salah satu vitamin yang penting untuk kulit. Sayur-sayuran yang disyorkan oleh para doktor antara lain; bayam, turnip, dan brokoli. Makanan-makanan tersebut memberikan vitamin A, menyokong pertukaran sel kulit mati dan yang baru. Tanpa vitamin A yang cukup, kulit akan menjadi kering, keras, dan pecah-pecah.


.: IKAN :.
Beberapa jenis ikan boleh memberikan asid lemak omega-3 yang melawan penuaan dan memberikan protein. Ikan yang disyorkan; salmon, trout, tuna, sardin, makerel, herring, dan shellfish. Namun, siapkan pengambilan secukupnya. Kerana dikhuatiri, terlalu banyak makan ikan boleh membuat tubuh menyimpan merkuri dalam jumlah banyak.

Di atas adalah menu masakan untuk membuat kulit sihat dan bersinar, jadi sila di pilih dan semoga anda berjaya dalam menjalankan program pemutihan kulit yang sihat.



...