Assalamualaikum & Selamat Sejahtera...

My Beauty Shoppee

Lebih Murah, Selamat dan Berkualiti



My Beauty Shoppee berkeyakinan bahawa setiap orang berhak akan produk berkualiti dengan harga terbaik, dengan falsafah itulah kami hadir menyediakan produk-produk berkualiti dengan harga lebih rendah dari harga pasaran, istimewa untuk anda para pelanggan bijak... KAMI JAMIN...!! Buktikan sekarang juga...!!

MONEYBACK GUARANTEE...!! 100% ORIGINAL PRODUCT...


Nikmati produk-produk handalan kami, InshaAllah akan semakin bertambah...
Mempunyai lebih daripada 250 jenis produk pilihan dengan tawaran harga yang terbaik untuk anda...


Klik di sini untuk melihat daftar produk : Produk Pilihan My Beauty Shoppee

Kecewa dengan layanan kami...??? : My Beauty Shoppee Care

Ingin bergabung bersama kami...??? : Program Perkongsian My Beauty Shoppee's Group



Best Regards,

My Beauty Shoppee

Your FAVOURITE Beauty & Health ONLINE CENTRE...

owned by :
JUTA LARIS RESOURCES SA0347905-W


Tuesday, 19 February 2013

WAJIB BACA : JANGAN BERSEDIH


Jangan Berdukacita kerana sesungguhnya dunia terlalu hina untuk membuat anda bersedih hati
Tulisan ‘Aidh bin Abdullah Al-Qarni dalam buku Jangan Bersedih…

Puisi Ibnu al-Mubarak :

Wahai orang yang mencela dan menghina orang lain, adakah engkau lepas dari ujian dan cubaan? Atau Engkau punya janji kuat dari hari-hari? Engkau adalah orang bodoh dan tertipu.

Maksudnya : Wahai orang yang selalu menghina dan memperkecilkan orang lain, adakah anda terikat janji supaya tidak ditimpa musibah seperti mereka? Ataukah hari-hari sudah memberi jaminan untuk keselamatan anda dari berbagai-bagai bencana dan cubaan? Lantas mengapa anda selalu mencela.

Peringatan untuk diri sendiri dan rakan-rakan, biarlah kita dihina dan diumpat, jangan kita mengumpat dan menghina orang lain. Bercakap perkara yang benar mengenai seseorang adalah mengumpat,bercakap perkara yang dusta mengenai seseorang adalah fitnah. Keduanya harus dihindar. Jangan bersedih jika dihina dan dicerca, kerana mereka juga manusia seperti kita..kita lebih bertuah kerana bergantung kepada Allah, bukan pada manusia…


Beristighfar selalu memohon keampunan dari Allah, manalah tahu saat dan masa roh dicabut... maut itu pasti datang kepada tiap-tiap seorang, tidak kira orang yang zalim ataupun dizalimi, yang kuat ataupun yang lemah, yang kaya mahupun yang miskin.

“Buatlah minuman yang manis dari air limau nipis yang masam”

Banyak lagi kerja yang boleh dilakukan dari melayani kesedihan anda, seperti mengemas ruang pejabat, mengemas rumah, menziarah orang sakit, menghiburkan anak-anak yatim, bersedekah, bersukan, membantu orang miskin, bercucuk tanam, menghias rumah dan pejabat, membuat kek dan biskut serta macam-macam pekerjaan yang boleh mendatangkan hasil kepada anda.


“Hidup ini terlalu singkat untuk kita bersedih dan berdukacita”


sumber : auraagung2u.blogspot.com




..