merupakan reseller pelbagai produk Kecantikan dan Kesihatan,
beroperasi secara ONLINE sepenuhnya.

For any enquiry, please SMS/ WHATSAPP
+6012 397 3713
(STRICTLY NO CALL)

Mobile Shopping with Online Banking!
💖 ShopeeMY / VeLariz
💖 Instagram / VeLarizGroup
💖 Facebook / Velariz


owned by :
JUTA LARIS RESOURCES SA0347905-W

=======================


Assalamualaikum/ Good Morning!
.
We are REBRANDING our NAME with same company and more to LOVE!
Let's CELEBRATE with us! Every purchase value RM200 and above from our 1ST 100 CUSTOMERS
WILL GET A MYSTERY GIFT WORTH RM139.90.
Queue start from 1st Ramadan onwards!
.
#HappyShoppingWithUs
#HappyFasting
#Salam2Ramadan
#VeLariz
#MyBeautyShoppee



Tuesday 15 January 2013

INFO SIHAT : LumiGlow Membantu Proses Kehamilan


Setiap pasangan yang hamil mengharapkan kebahagiaan dengan kehadiran cahaya mata dalam keluarga yang baru dibina.

Kebelakangan ini kadar ketidaksuburan pasangan yang baru berkahwin semakin meninggi akibat dari tekanan di tempat kerja, faktor pencemaran alam sekitar dan pemakanan.

WHO mendefinasikan ketidaksuburan sebagai :-

"Pasangan yang telah berkahwin selama dua tahun dan melakukan hubungan kelamin secara kerap, tanpa menggunakan alat pencegah kehamilan, tetapi si isteri tidak hamil, bukan disebabkan oleh menyusukan anak, atau dalam waktu pantang (postpartum amenorrhoea)".

Di Malaysia kadar ketidaksuburan dianggarkan antara sebanyak 10% - 15% dari pasangan yang telah berkahwin di Malaysia, dan kadar ini lebih kurang sama dengan di USA dan UK.

Punca-punca ketidaksuburan, berdasarkan kajian yang dilakukan oleh Hospital Universiti Sains Malaysia, termasuklah masalah kelenjar ovari, (ovulatory dysfunction) (46%), punca-punca yang tidak diketahui (unexplained unfertility) (22%), pelbagai faktor (13%), faktor disebabkan oleh suami (6%), faktor masalah tiub fallopian factor (5%), faktor disebabkan oleh masalah rahim (3%), dan lain-lain faktor (5%).

(rujuk ucapan Menteri Kesihatan pada 05-10-2011 www.moh.gov.my/speeches/850)

Agak menghairankan sebanyak 22% dari pasangan yang mengalami masalah ketidaksuburan dan telah pergi berjumpa dengan dokter pakar, namun masih tidak diketahui punca sebenar ketidaksuburan mereka. Maknanya dokter telah menjalankan pelbagai ujian dan pemeriksaan kesuburan kedua-dua suami dan isteri, dan mendapati mereka adalah pasangan yang normal, tetapi si isteri masih gagal untuk hamil.

Dalam kes begini, faktor-faktor luaran seperti pemikiran positif, banyak berdoa dan menggunakan suplemen tertentu dapat membantu mereka yang mengalami masalah seperti ini.

Saya amat tertarik dengan produk LUMIGLOW yang banyak dipasarkan, dikatakan boleh membantu wanita yang mengalami ketidaksuburan. Ramai juga yang bertanyakan pendapat saya sama ada LUMIGLOW berkesan dalam membantu yang bermasalah.

Saya meneliti kandungan produk LUMIGLOW dan percaya produk ini dapat membantu pasangan yang dikategorikan dalam 'sukar hamil tanpa sebab yang diketahui'. Walaupun belum ada kajian saintif yang teliti mengenai keberkesanan LUMIGLOW, tidak mustahil produk ini dapat membantu bagi pasangan seperti ini.

Produk LUMIGLOW terdiri daripada bahan-bahan yang terdiri daripada ekstrak dioscorea villosa, ekstrak aloe vera, ekstrak kacang soya, ekstrak biji anggur dan vitamin E.

Saya percaya bahan aktif utama bagi produk ini adalah dioscorea villosa (keladi liar) iaitu tumbuhan yang banyak didapati di Amerika Utara. Ia mengandungi bahan saponin diosgenin yang boleh ditukarkan menjadi hormone progesterone apabila berada dalam tubuh manusia.

(Noguchi E, Fujiwara Y, Matsushita S, Ikeda T, Ono M, Nahora T. "Metabolism of tomato steroidal glycosides in humans". Chem. Pharm. Bull 54 (9): 1312-40).

Sebelum ini keladi liar telah banyak digunakan oleh puak asli Amerika untuk membantu wanita melegakan sakit senggugut, dan meredakan masalah berkaitan menopause. Malah ia juga digunakan untuk rawatan ketidaksuburan.

Mereka tidak menyedari bahawa bahan aktif dalam keladi liar dioscorea villosa, iaitu saponin diosgenin membantu dukun-dukun puak asli Amerika merawat pesakit-pesakit mereka.

Apabila dunia semakin moden dan canggih, para saintis berjaya menghasilkan ekstrak keladi liar ini, yang menjadi bahan utama dalam produk LUMIGLOW.

LUMIGLOW mempunyai kepekatan 3.5% diosgenin dari keladi liar dioscorea villosa, yang mencukupi untuk ditukarkan menjadi hormone progesterone yang terlibat secara langsung dalam kitaran haid wanita, proses kehamilan dan pembentukan janin (embryogenisis).(Hooker E (2004). "Final report of the amended safety assessment of Dioscorea Villosa (Wild Yam), root extract". Int. J. Toxicol. 23 Suppl 2: 49-54).


Bagaimana produk ini dapat membantu pasangan yang mengalami ketidaksuburan ini, masih lagi menjadi misteri sains namun dipercayai disebabkan kandungan LUMIGLOW yang mempunyai bahan saponin diosgenin yang bertukar menjadi hormone progesterone dalam tubuh.

Hormone progesterone pula amat penting dalam proses kehamilan. Di awal proses persenyawaan progesterone adalah tarikan utama bagi seperma untuk berenang merentasi laluan dalam rahim dan tiub fallopian, sebelum berlakunya persenyawaan.

(Kiriman-Brown JC, Bray C, Stewart PM, Barratt CL, Publicover SJ (June 2000). "Biphasic elevation of [Ca(2+)](i) in individual human spermatozoa exposed to progesterone". Developmental Biology 222 (2): 326-35).

Setelah persenyawaan berlaku, sekali lagi progesterone adalah hormone yang penting bagi mengekalkan kehamilan. Ini kerana progesterone adalah hormone yang bertanggungjawab menebalkan lapisan endometrium untuk penanaman benih yang telah disenyawakan.

Ramai wanita yang keguguran di awal kehamilan akibat mempunyai kepakatan hormone progestrone yang rendah. Oleh itu apabila ada tanda-tanda pendarahan di awal kehamilan, dokter akan memberikan hormone progestrone tambahan bagi mengurangkan risiko keguguran berlaku.

Ada juga pasangan yang mengalami keguguran akibat dari tindak balas daya tahan (immune response) seorang wanita terhadap janin anaknya. Dalam hal ini, hormone progestrone yang mencukupi ketika di awal kehamilan dapat membantu mengurangkan  tindakbalas ini, dan mengurangkan risiko keguguran.

Progestrone juga dapat mengurangkan kecutan otot rahim tanpa sebab yang diketahui yang boleh menyebabkan keguguran.

Secara teorinya progestrone yang dibekalkan dalam LUMIGLOW mungkin dapat membantu mereka yang mengalami ketidaksuburan seperti ini dan membantu mereka yang sering keguguran di awal kehamilan.

Antara soalan yang sering ditanyakan ialah adakah cukup dengan hanya menyapu krim LUMIGLOW untuk mendapatkan kesan yang baik ini.




Banyak krim progestrone yang dijual di negara Eropah dan Amerika Syarikat dengan selamat kerana bahan aktif yang masuk ke dalam kulit melalui cara transdermal sangat berkesan. (Lark, Susan (1999). Making the Estrogen Decision. McGrow-Hill Professional. p.22)

Produk LUMIGLOW ini juga tidak memerlukan preskripsi dari dokter kerana ia adalah hormone progestrone semulajadi dari tumbuhan keladi liar.

Produk ini mungkin tidak berkesan untuk semua wanita tetapi boleh dicuba oleh semua wanita yang ingin hamil.

Wallahu a'lam...

sumber : drzubaidi.com

*Nota : Boleh layari http://www.facebook.com/mybeautyshoppe untuk mencuba.
 





..