merupakan reseller pelbagai produk Kecantikan dan Kesihatan,
beroperasi secara ONLINE sepenuhnya.

For any enquiry, please SMS/ WHATSAPP
+6012 397 3713
(STRICTLY NO CALL)

Mobile Shopping with Online Banking!
💖 ShopeeMY / VeLariz
💖 Instagram / VeLarizGroup
💖 Facebook / Velariz


owned by :
JUTA LARIS RESOURCES SA0347905-W

=======================


Assalamualaikum/ Good Morning!
.
We are REBRANDING our NAME with same company and more to LOVE!
Let's CELEBRATE with us! Every purchase value RM200 and above from our 1ST 100 CUSTOMERS
WILL GET A MYSTERY GIFT WORTH RM139.90.
Queue start from 1st Ramadan onwards!
.
#HappyShoppingWithUs
#HappyFasting
#Salam2Ramadan
#VeLariz
#MyBeautyShoppee



Sunday 19 February 2012

So True : Beza antara CINTA, SUKA dan SAYANG




"Like doesnt means love"


Yeahhh!!!! so true. Bila kita sukakan seseorang tak bermakna kita cintakan dia sebab suka dan cinta ada bezanya dan sayang adalah hasil dari proses suka dan cinta.


Suka, memerlukan sebab manakala cinta tidak memerlukan sebab tetapi lebih kepada siapa yang kita cinta "Like because what you have, Love because who you are" manakala sayang menjurus kepada rasa hasil daripada suka atau cinta.


Dia cantik, dia anngun, pandai masak, pandai ambil hati, baik budi, sopan santun, ayu, handsome, kacak, tampan, macho, berkerjaya, tinggi, body solid, bergetah dan etc sebagainya, SEMUA ALASAN tersebut adalah sebab, dan itu menunjukkan yang kamu sukakan dia.


Tidak pada CINTA, cinta adalah lebih mudah tetapi satu perasaan yang lebih complicated. Kamu cintakan seseorang bukan sebab apa yang dia ada tapi siapa dia. Kamu tak kisah pun apa rupa paras dia, gemuk ke kurus ke, hodoh ke, malah ada yang cintakan seseorang bagai nak mati walaupun dia tahu orang yang dia cinta itu cacat, kaki pukul, penipu, hodoh dan sebagainya. Sebab, cinta kamu adalah kerana..........tak ada sebab, memang kamu cintakan dia. Ia adalah satu perasaan yang kamu sendiri tiada jawapan kenapa.


Now, if you like somebody, you will have the reasons but not when you fall in love. Kamu boleh jatuh cinta pada seseorang hanya dengan melihat dia sekali imbas. "Love at first sight" without any reason, tapi kamu tahu yang dia adalah sangat special pada kamu.


Tapi jangan salah faham, cintakan seseorang bukan bermakna tidak ada rasa suka. Ada, kamu mungkin suka dengan tingkah laku si dia, cara dia melayan kamu, personlaiti, dan physical appearance dan mungkin ada perkara yang kamu tidak suka tentang orang yang kamu cintai, those bad habits yang boleh meloyakan kamu, but at the end, dia tetap orang yang kamu cinta.


Tapi kenapa perbezaan cinta dan suka ni sangat penting. Yeaaaahhhh, so important sebab ramai antara kamu yang sukakan seseorang tapi claim/declare yang kamu cintakan dia. So then, go through your heart, is there any reasons yang membuatkan kamu cintakan si dia, jika ya, maka kamu sebenarnya sukakan dia dari cintakan dia.


Kamu mesti akan konfius dengan perasaan kamu sebab, bagaimana kamu boleh cintakan seseorang tanpa kamu sukakan dia terlebih dahulu. Back to the basic question, is there any reason for you to love someone, then your heart will give you the answer.


Tapi still, banyak cinta yang boleh lahir dari rasa suka kita pada seseorang. Kerana hati dan personaliti dia, kamu sukakan dia dan seterusnya kamu mula jatuh cinta, cinta pada dia tanpa sebarang alasan.


dan SAYANG, sayang akan wujud apabila kamu sukakan dia atau cintakan dia. Sayang adalah perasaan yang kamu boleh curahkan pada apa sahaja atau siapa sahaja. It is a feel macam happy, marah, dan sebagainya.


Kalau korang SUKAkan entri ni, korang like dan share okay. Then korang fall in LOVE dengan blog ni dan seterusnya SAYANGkan blog ni.





..