merupakan reseller pelbagai produk Kecantikan dan Kesihatan,
beroperasi secara ONLINE sepenuhnya.

For any enquiry, please SMS/ WHATSAPP
+6012 397 3713
(STRICTLY NO CALL)

Mobile Shopping with Online Banking!
💖 ShopeeMY / VeLariz
💖 Instagram / VeLarizGroup
💖 Facebook / Velariz


owned by :
JUTA LARIS RESOURCES SA0347905-W

=======================


Assalamualaikum/ Good Morning!
.
We are REBRANDING our NAME with same company and more to LOVE!
Let's CELEBRATE with us! Every purchase value RM200 and above from our 1ST 100 CUSTOMERS
WILL GET A MYSTERY GIFT WORTH RM139.90.
Queue start from 1st Ramadan onwards!
.
#HappyShoppingWithUs
#HappyFasting
#Salam2Ramadan
#VeLariz
#MyBeautyShoppee



Thursday 5 April 2012

INFO SIHAT : Kenapa jerawat tumbuh?

Rimas dan tertekan apabila jerawat mulai tumbuh di sekitar wajah. Keyakinan diri pun mula berkurang. Dah penat mencuba pelbagai jenis produk namun tak berhasil. Mungkin kita perlu selidik apakah punca sebenar jerawat tumbuh. Orang putih cakap prevention is better than cure!



DAHI

Jerawat di daerah dahi berpunca dari haba badan yang melampau dan peredaran darah yang tidak baik. Minda dan badan anda mungkin terlampau letih. Anda juga mungkin sering mengalami stress. Biasanya anda merupakan seorang yang panas baran. Untuk mengelakkan masalah ini, cuba pupuk tabiat tidur awal, dan bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air dengan banyak.




HIDUNG 

Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sistem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan masalah ovari atau sistem reproduksi.




DAGU

Jerawat di kawasan dagu menunjukkan fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.




PIPI KIRI

Jerawat di pipi kiri tumbuh kerana fungsi hati yang mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.



PIPI KANAN

Disebabkan oleh fungsi paru-paru yang mungkin tidak normal. (Don't smoke)



PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)

Disebabkan oleh sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan diet yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi memastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.


Ingin mencari jalan penyelesaian masalah anda...??? JOM klik di sini...

JOM kita terjah ke entri-entri lain yang berkaitan, sila kilik pada pilihan yang disenaraikan khas untuk anda di bawah ini :

..