merupakan reseller pelbagai produk Kecantikan dan Kesihatan,
beroperasi secara ONLINE sepenuhnya.

For any enquiry, please SMS/ WHATSAPP
+6012 397 3713
(STRICTLY NO CALL)

Mobile Shopping with Online Banking!
💖 ShopeeMY / VeLariz
💖 Instagram / VeLarizGroup
💖 Facebook / Velariz


owned by :
JUTA LARIS RESOURCES SA0347905-W

=======================


Assalamualaikum/ Good Morning!
.
We are REBRANDING our NAME with same company and more to LOVE!
Let's CELEBRATE with us! Every purchase value RM200 and above from our 1ST 100 CUSTOMERS
WILL GET A MYSTERY GIFT WORTH RM139.90.
Queue start from 1st Ramadan onwards!
.
#HappyShoppingWithUs
#HappyFasting
#Salam2Ramadan
#VeLariz
#MyBeautyShoppee



Thursday 5 April 2012

PELIK TAPI BENAR : Kenapa Malaysia tak macam Brunei..??


BRUNEI LEBIH TAKUT LAKNAT ALLAH.



"Encik Malaysia, kamu berlagak kamu kebal. Ingat, serangan Allah maha sakti. Peluru-pelurunya berkuasa menembusi tubuh orang yg jauh lebih handal dan gagah dari kamu. Dia menyerang ikut kehendakNya. Jika ingkar perintahnya kamu mungkin tersungkur. Kamu mesti taatiNya, Dia kan Tuan kamu. Tahun lepas, Mr. Amerika cedera teruk kena peluru jenis Katrina. Tak sempat langsung nak mengelak. Jepun-kun yg pakar teknologi itu, satu dunia kenal tapi tak mampu juga lawan walaupun dah reka macam-macam ciptaan canggih untuk bertahan. Akhirnya, tersembam ke dalam bumi. Jiran kamu, Bapak Indonesia pula diserang menggunakan senjata berat jenis Tsunami. Kamu pun terluka terkena serpihan peluru itu bukan? Haiti pun menyembah bumi baru-baru ini. Si Israel celaka yg rampas tanah milik kita dan 'Ammu Palestin itu pula bergegas pergi curi organ dalaman Haiti. Baru-baru ini, dia halau pula saudara-mara kita yg beriktikaf di masjid. Dibina pula kuil jahanamnya di tepi masjid. Baiklah Encik Malaysia, saya sekadar menegur. Hmm... saya dan keluarga takut laknatNya..." kata Encik Brunei mengakhiri perbualan dengan jiran terdekatnya, Encik Malaysia yg sering mengingkari Tuannya sendiri. Encik Brunei pun memulakan langkahan dan pulang ke rumah.

Encik Malaysia kelihatan tenang sahaja bahkan otaknya sedang merancang beberapa projek mega."Untung judi tahun 2008 dulu dapat RM 2.5 bilion. Duit ini digunakan untuk pengurusan dan pembangunan rumah.. yes!", kata Encik Malaysia lalu tersenyum tanda puas hati.



 



Di Mesir, Dr. Zainab Ridhwan juga pernah mengusulkan supaya arak, daging babi dan perjudian dihidangkan sebagai memuliakan tetamu-tetamu asing yg datang, bahkan menyifatkan bahawa tindakan itu ialah satu respons positif daripada kita setelah mereka meraikan kita yg tidak minum arak dan makan babi apabila berkunjung ke negara mereka!


Siapakah Dr. Zainab Ridhwan ini? Dia dan SIS di Malaysia muncul dalam satu versi yg sama. Gaya pemikiran liberal yg berselindung di sebalik nama Islam. Beliau ialah pemegang Ijazah Kedoktoran dalam Falsafah Islamiah dari Universiti Iskandariah. Untuk pengetahuan bagi yg tidak tahu, selain Indonesia, Mesir juga merupakan sarang penyembah ideologi liberal. Bahkan tidak melampau jika saya mengatakan bahawa tokoh-tokoh liberal di Indonesia banyak menceduk pemikiran Dr. Nasr Hamid Abu Zaid, anak kelahiran Tanta, Mesir.


Jika Brunei lebih takut laknat Allah. Maka, Malaysia kelihatannya lebih takut laknat tauke-tauke arak dan judi. Laknat daripada mereka bermakna tiada lagi keuntungan haram berbilion ringgit masuk ke dalam akaun kerajaan dan Malaysia cukup gerun dengan hal itu.



Malaysia patut mencontohi Brunei dalam menangani isu arak. Our environment somehow turn us into our current state of ourself. Good environment leads to a better life. This article was short but sangat menginsafkan. KENAPA MALAYSIA TAK MACAM BRUNEI..?? Yes, i know... memang banyak agama lain dekat Malaysia. Lain orang lain pendapat, lain tempat lain adat. But still, the very same religion. Malaysia ni sebuah negara Islam. Pasal hukum hudud pun jadi isu. Gerun... lagi lagi bila sekarang ni makin banyak masalah such as social problem terjadi. Semuanya berleluasa and dah macam perkara biasa. How can they say ‘hukum hudud itu kuno’ ? Ada istilah kuno dan moden ke dalam Islam? Islam kuno Islam moden, wujud? Macam ni lah pemikiran orang yang terlampau urban. Sampai agama pun boleh dikatakan sesuatu yang kuno. Okay, kalau nak cakap pasal isu ni, memang sampai esok pun tak habis. Yang baik datangnya dari Allah S.W.T, yang tak baik itu datang dari kelemahan saya sendiri. Sama-sama kita lah renung-renungkan.




MALAYSIA PULAK LEBIH TAKUTKAN EKONOMI MERUDUM DAN AHLI POLITIK YANG TAKUT HILANG KUASA.


DAMN POLITICAL ISSUES YANG ENTAH APA APA.






sumber : al-aman.blogspot.com